Magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó. Meglepően könnyen csökkenthető a magas vérnyomás?


Igaz a mondás, hogy bármilyen mozgás több a semminél - ez érvényes a sétára is.

magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó

Kezdőként tökéletes lehet, mert kíméletes, mégis átmozgat. Egy ausztrál fizikai aktivitási irányelv szerint egy egészséges felnőttnek minimum percet kellene hetente mozgással töltenie. Legyen szó rendszeres futásról, otthoni edzésekről, sőt, akár sétáról.

magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó

Napi séta hatása Egy kutatás szerint naponta legalább 22 perc sétára van szükség ahhoz, hogy pozitív hatása megmutatkozzon a szervezetben - ez megfelel a perces heti mozgási irányelvnek is.

A 13 évig tartó vizsgálatban több mint 62 ezer férfi és 77 ezer nő egészségügyi állapotát követték nyomon.

magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó

A rendszeres gyaloglás jó hatással van a koleszterinszintre, és magas vérnyomás esetén is hasznos, valamint segít megelőzni a kettes típusú cukorbetegség és a szívbetegség kialakulását. A sétát a tanulmány konklúziójában tökéletes edzésnek minősítették, mivel nemcsak egyszerű, hanem ingyenes, korosztálytól függetlenül bárki el tudja végezni, és nincs szükség hozzá semmilyen sporteszközre sem.

magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó

Ráadásul közel olyan hatékony, mint a futás, azzal a különbséggel, hogy több időt vesz igénybe. Persze csak akkor, ha megfelelő tempóban végzik. Így érdemes sétálni Több módja is van annak, hogy a séta mint könnyed mozgás, szokássá váljon - érdemes az étkezés utáni tompa időszakra ütemezni, ezzel megkönnyítve a bélrendszer munkáját.

magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó

Ha lehet, parkos, fás részen gyalogolj, de hétvégén akirándulás is belefér. A természetben töltött idő bizonyítottan támogatja a mentális egészséget.

magas vérnyomás esetén a gyaloglás jó